2025-07-22
Zonder twijfel: elektrisch. Alleen is dat nog niet voor iedereen haalbaar. Wilt u toch nu al minder CO2 uitstoten? Doe het dan stap voor stap met HVO.
2025-07-08
De Vlaamse overheid steunt kmo’s en grote ondernemingen met subsidies tot 35% op de aankoop van uw elektrische truck. Maar daar zijn natuurlijk enkele voorwaarden aan verbonden.
2025-07-29
Er wordt in elk geval stevig aan gewerkt. Samen met Daimler Trucks en de Traton Group doet ook Volvo Trucks zijn duit in het zakje. En dat is ook goed nieuws voor wie elektrisch wil rijden buiten de stad.
2025-08-19
Om elektrisch te rijden hebt u plaats, centen en de juiste infrastructuur nodig. Met HVO is er een (goedkoper) alternatief waarmee u van bron tot tank maar liefst 90% CO2 bespaart. Wat u kiest, hangt af van waar en hoe u rijdt.
2025-08-12
Wie nog met een dieseltruck rijdt, krijgt te maken met hogere heffingen en brandstofprijzen. Wie elektrisch rijdt, kan alleen al op de TCO zo’n 30% besparen. In dit artikel ontdekt u de 3 belangrijkste factoren waar u rekening mee moet houden.
2025-07-15
Of u nu elektrisch rijdt of op biodiesel of HVO: u wilt tanken wanneer het u uitkomt. Maar lukt dat wel altijd? En waarmee houdt u best op voorhand rekening?
2025-08-05
Dezelfde actieradius en tanktijden als diesel, en toch een kleinere uitstoot? LNG, vloeibaar aardgas, is al jaren inzetbaar voor zwaar transport.
2025-06-24
Zonder voldoende laadstations investeren bedrijven niet in elektrische trucks. En zonder voldoende elektrisch trucks op de baan komt er ook geen laadinfrastructuur bij. De Europese AFIR-regelgeving maakt komaf met die impasse.
2025-09-02
Afstand en type job bepalen voor een groot deel uw keuze. Met een elektrische truck mag u bijvoorbeeld altijd de stad in. Bij een truck op LNG is het rijbereik dan weer groter. We zetten de belangrijkste verschillen op een rij.
Nieuwe technologie is mooi, maar hoe past u die in een strakke planning, een bestaand wagenpark
of een grillige brandstofmarkt in? Hier ontdekt u wat de overstap betekent voor uw werking op vlak van
kosten, bereik, infrastructuur en alles ertussen.